Search This Blog

Monday 7 March 2011

דו"ח רכז התנועה העולמית – אוגוסט 2007

דו"ח רכז התנועה העולמית – אוגוסט 2007


אנו בעיצומו של חודש אוגוסט עמוס בתוכניות התנועה. כל צוות ההנהגה והמדריכים מעורבים בפעילות ואני רוצה להודות לכולם על ההשקעה ועל המסירות.

• סמינר מעורבות קהילתית לקבוצה מהתנועה באוקראינה
התקיים בתאריכים 22 ליולי 27 ליולי. הסמינר יועד לקבוצת בוגרים מאוקראינה אשר עבדו בקייטנה עם ילדים עם לקויות ברהט. בנוסף התנסו בחיי קהילת בוגרים בחולית.
תודה ללנה על ריכוז הסמינר.

• מחנה ישראל
בתאריכים 29 ליולי ועד 12 באוגוסט קיימנו את המחנה, בהשתתפות 230 חניכים מאירופה. זהו פרויקט מורכב מבחינה לוגיסטית במיוחד לאור המשאבים הדלים אשר לרשותנו. למרות זאת הצלחנו מחנה עשיר בפעילות: מחנה צופי נודד (בהשתתפות חניכים מאוסטרליה ודרום אמריקה),ׁלימוד צופיות ביחד עם התנועה הישראלית, בקרנו בארגונים חברתיים ברחבי הארץ, קיימנו סמינר הדרכה, וקיימנו ועידה של התנועה האירופאית בנושא 10 דברות השומר.
תודה לאורן שריכז את הפרויקט ותודה לכל מדריכי התנועה הישראלית שלקחו חלק.

• קייטנה לילדי עולים אתיופים בבאר-שבע
בוגרי ובוגרות שנת הכשרה השתתפו בקייטנה עם 250 ילדים ממרכז הקליטה נורית. העבודה השנה הייתה קשה במיוחד בגלל היחס בין מעט המדריכים למספר הרב של הילדים. יש לציין את המסירות של החברה בעבודה עם הילדים בסביבה לא פשוטה. זאת השנה החמישית שאנו מפעילים את הקייטנה ורכזת המקום כבר קוראת לעצמם בהומור, הקן באתיופי של השוה"צ.

• הכשרה לשליחים יוצאים
בתאריכים 31 ליולי ו-1 באוגוסט בקבוץ חולית. השתתפו שני מועמדים לשליחות צעירה: עומר לאוסטריה ומאיה לארה"ב. הדגש בהכשרה היה על יעדי התנועה העולמית וכיצד מחברים את היעדים למציאות בכל מדינה. בסמינר הם למדו על מציאות התנועה בעולם כיום, על קהילות הבוגרים בארץ, על הפרויקט בחולית ועוד.

• פורום צפון אמריקה
בריכוזו של הרמן ריכטר, דסק צפ"א, קיימנו דיון מעמיק על התנועה שם.
במפגש השתתפו מזכיר התנועה הקיבוצית גברי ברגיל ושליחים לשעבר ביבשת.
מטרת הפורום הייתה ללמוד על המציאות בצפ"א, ולנסות לבנות תוכניות פעולה שיתאימו ויהיו רלוונטיות לאוכלוסיה שם. באחריות הרמן להמשיך את התהליך.

• כנס מזכירים עולמי בחולית
התקיים בתאריכים 13-17 באוגוסט. מטרת הכנס הייתה להכין את הועידה העולמית שתתקיים ב-2008. השתתפו: 2 מזכירים מדרום-אמריקה, 2 מאירופה, 1 מאוסטרליה. לצערנו הנציג מצפון אמריקה השתתף רק באופן חלקי.
הכנס היה מוצלח ביותר. הצוות הצליח לגבש מסמך משותף לדיון בכל הקינים בעולם ולבנות את תוכנית הוועידה. תהליך העבודה היה תהליך מלמד מאד. למדנו מכל נציג על התהליך אותו עברה התנועה אצלם בשלוש שנים האחרונות ועל האופן בו הגיעו לסיכומים. מעניין היה לראות שלמרות השוני וההבדלים התרבותיים היה הרבה מאד משותף ולא התקשינו בדיונים להגיע להסכמה על רוב הנושאים.
אורן ודריו ליוו את תהליך הכנס.
עפ"י החלטת המזכירות נקים את הוועידה העולמית ב 14-19 במאי 2008 .
סיכומי כנס המזכירים ישלחו לכל הקינים בהקדם.

• קהילת בוגרים בחולית
יצאנו לדרך עם פרויקט זה עם 11 עולים בוגרי התנועה העולמית. חלק מהעולים הם סטודנטים אשר ימשיכו בלימודיהם ויגורו בקבוץ. חלק כבר גרים בקבוץ.
בנוסף, התחלנו לרכז חלק מפעילות ההנהגה בקבוץ חולית (הכשרת שליחים, כנס מזכירים).
בשיתוף עם קבוץ חולית אנו בונים פרויקט להקמת מרכז חינוך של השוה"צ בחולית. ניתן יהיה לנצל את המבנים הנטושים לקיים את המרכז. החלנו בגיוס משאבים לפרויקט ונפגשנו לשם כך עם הנהגת התנועה הקיבוצית, קק"ל, שותפות 2000 ועם המועצה האזורית.

• התנהלות כספית בהנהגה
בזכות העבודה המסודרת של הגזבר, הרמן רכטר , הגענו למצב בו אנו מצליחים לעקוב ולשמור באופן אמיתי על מסגרת התקציב שלנו. קיימנו דיון על ניצול תקציב .2007 התחלנו לבנות את תקציב 2008 שיהיה מוכן עד תחילת נובמבר.
תודה להרמן.

• מסע
מסע השוה"צ מתחיל בספטמבר ואנו בסגירות אחרונות של התוכנות. קבלנו אישור ממסע על עוד 4 התוכניות החדשות שהגשנו. תוכנית 'בית אסתר' המיועדת לבנות ממשפחות מצוקה מהקהילה הברזילאיות, תתחיל בפברואר 2008.

• שיתוף פעולה בין קהילות בוגרים מצפון אמריקה וארגנטינה
ביוזמת דניאל רוט מקבוצת עורב של התנועה בצפ"א. דניאל נסע לארגנטינה ונפגש עם הבוגרים שם בכוונה לבנות שיתוף בין 2 הקינים. כעת הוא שוקל להגיע גם לריו בכדי לקיים מפגש התנועה שם.

• שליחות במרחב
מימוש השינוי בתפיסת השליחויות: התחלנו בתהליך גיוס שליחים שיתאמו לעבודה במודל זה וקיימנו דיון עם מחלקת החינוך של הסוכנות על הנושא. הגישה שלנו התקבלה בברכה.

• מסע לפולין 2008
יתקיים במשותף עם בני נוער גרמנים. דבר זה דורש התארגנות והכנה אחרת מכולנו. בצוות ההנהגה קיימנו כבר שני דיונים בנושא. אנו נעזרים במומחית בנושא, רחל אורנשטין. דריו ירכז את הנושא.

• שנת הכשרה פרק חולית
בתאריך ה- 16 באוגוסט הגיעו 12 חניכים מאמריקה הלטינית לחולית. ישהו שם חודשים, ילמדו עברית, יתנדבו לפעילות חברתית באזור וייקחו חלק פעיל בהכנת התשתית לקהילת הבוגרים במקום (שיפוץ מבנים, נוי וכ"ו).





• סמינר משותף עם הגשמה לקהילות קטנות
מחלקת הגשמה, במדיניות חדשה, החליטה לקיים פרויקטים משותפים עם תנועות הנוער בקהילות קטנות ובמקומות שלא קיימת פעילות של המחלקה. הוחלט לקיים שני פרויקטים בשיתוף עם השוה"צ בנושא זהות יהודית, בחרקוב באוקריאינה ובפלורנופוליס בברזיל.

• פגישת מדריכים שנת 2007-2008
ב-21 באוגוסט נקיים פגישה עם כול המדריכים והרכזים של תוכניות שנת הכשרה ומסע השוה"צ. במפגש נעבור על הפעילויות המשותפות לתוכניות ועל נושא נהלי התוכניות.

• עולים וחגים
נחגוג את ראש השנה וסוכות בחולית ביחד עם הקבוץ ועם עולי התנועה העולמית.
בסוכות נקיים בחולית סמינר בנושא קהילות אלטרנטיביות. הכוונה להמשיך בתהליך בדיקת קהילות אלטרנטיביות לעולים שרוצים להקים קהילות בוגרים אחרות.


בברכה
ג'יימי פוקס-בר

No comments: