Search This Blog

Monday 7 March 2011

דו"ח פעילות ספטמבר 2007

שלום לכולם,

להלן דו"ח פעילות ספטמבר 2007

• שנת הכשרה
ב-18 בספטמבר התחלנו באופן רשמי את שנת ההכשרה 2007-2008. 20 חברה מצפון אמריקה ואירופה הגיעו לתקופת אולפן ומעורבות קהילתית בגן שמואל. השבוע הם בסמינר הכנה לשנת ההכשרה. הסמינר מלווה ע"י עמית ומידן מהתנועה הישראלית.
הקבוצה ממרכז אמריקה, המונה 9 חברה, יצטרפו לקבוצה מדרום אמריקה בקבוץ חולית. יתקיים טיול גיבוש לדרום לקבוצות. בחולית הם לומדים עברית ועובדים בפרויקטים של מעורבות חברתית ובפרויקטים של שיקום ושיפור פני הקבוץ. בסוף החודש ישתתפו בסמינר בנושא פדגוגיה ביקורתית בסוף החודש. את הקבוצה מלווים המדריכים נתי ויונתן.
במכון הטכנולוגי בחולון משתתפות 2 בוגרות התנועה מבלרוסיה. התוכנית כוללת לימודים אינטנסיביים של עברית ולימודים אקדמיים. בסמסטר השני הן יצטרפו לקבוצה האירופאית.

• התארגנות לשנת הכשרה דרום-אמריקה ואוסטרליה
בדרום- אמריקה ואוסטרליה התחילו בהתארגנות ליציאה לשנת. הקבוצות יגיעו בחודש פברואר 2008 לארץ. אנו מערכים שיהיו כ-60 חניכים בשתי הקבוצות. יש לציין שזו הפעם הראשונה לאחר שנים רבות שיהיו נציגים מצ'ילה, 5 נציגים. הקבוצה האוסטרלית שבשנה האחרונה לא השתתפו בתוכנית ישלחו 4-5 נציגים.

• ועידת התנועה העולמית
לאחר תהליך ממשוך שארך שלוש וחצי שנים, נקיים ב14-19 במאי, בישראל, את הוועידה העולמית להגדרת אבני היסוד, יעוד והגשמה בתנועה. צוות מזכירים מהעולם, ישבו בסוף אוגוסט בחולית ועבדו קשה על-מנת להגיע לניסוח מסמך משותף לכל הקנים.
חשוב לי לבדוק איתכם האם כל קן קיבל את המסמך והאם הוא תורגם לכל השפות. תפקיד השליח/פעיל ללוות את הקן בדיונים על התוכן המסמך לקראת הוועידה. על כל קן לשלוח נציג שיהיה מוכן לייצג את עמדת הקן. לדעתי, זו הזדמנות חינוכית לכל שליח ופעיל להשתתף בתהליך זה.
לכל קן יש זכות לנציג אחד. בכל שאלה בנושא הכנס ניתן לפנות למזכיר שהיה נציג היבשת בוועדה המכינה. לטי ורנטו מאמריקה הלטנית, דניאלה ואוליבר באירופה, נוער מאוסטרליה ויותם מצפון אמריקה.

• מסע לפולין 2008
כפי שידוע לכם השנה נקיים את הפרויקט לראשונה ביחד עם 40 בני נוער גרמנים. דבר הדורש חשיבה רבה. בחודש מאי התחלנו לדון בנושא ונעזרנו לשם כך במומחים בתחום. בקרוב נקיים דיון ברציונל החינוכי של מסע זה. דריו יכין את הדיון. נשלח לכולם את סיכום הרציונל בכדי שאם קנים נוספים ירצו להצטרף יוכלו להתחיל להכין את הדיון בקן.

• שומר תמיד
התנועה הישראלית ביחד עם מרכז יערי מארגנת אירוע מרכזי ב-2008. האירוע יהיה מפגש לכל בוגרי התנועה לדורותיהם מתוך מטרה לייצור המשכיות לקיום התנועה. מועד המפגש המשור ביוני 2008 . התנועה העולמית תיקח חלק באירוע ונציג את פעילות התנועה כיום. חניכי שנת יזכו להשתתף באירוע.

No comments: