Search This Blog

Monday 7 March 2011

דו"ח רכז ההנהגה העולמית 15.11.07

דו"ח רכז ההנהגה העולמית 15.11.07

• תקציב 2008
קיימנו מספר דיונים לקראת הכנת התקציב לשנת 2008. בשנה זו נוספת משימת הוועידה העולמית לפעילויות השוטפות של התנועה. עלות הוועידה כ-70000$. בכדי לא להגיש תקציב גירעוני קבלנו החלטה לא לקיים השנה כנסי שליחים ופעילים בכל היבשות. בסוף הרבעון השלישי, במידה ונצליח לחסוך בתקציב, נשקול את האפשרות לקיים כנסי פעילים. יש לציין שאנו רואים חשיבות בקיים כנס שליחים ופעילים, בעיקר לאור הוועידה העולמית.

• עבודת הדסקים
במבנה הארגוני של ההנהגה, אנו מנסים לאפשר עבודה עצמאית של הדסקים מול היבשות. השנה אנו נותנים לכך ביטוי תקציבי. לכל דסק יהיה תקציב נפרד מתוך התקציב הכללי.

• סיכום תוכנית עבודה 2007
ב-6 בדצמבר נקיים בהנהגה דיון משוב ובקרה על ביצוע תוכנית העבודה ועל העמידה ביעדים של 2007 . לדיון זה חשיבות רבה לבקרה על עבודתנו. לבדיקה זו תהיה גם השלכה לתוכנית העבודה של 2008.

• העברת בית לבית הקבוץ הארצי
באמצע דצמבר אנו אמורים להעביר את משרדי ההנהגה לבית הקבוץ הארצי ברח' לאונרדו דב וינצ'י. יחד עם השוה"צ בארץ נתמקם בקומה השלישית בבניין.
במידה וישתנו מספרי טלפון ופקס. נודיע.

• וועידת התנועה העולמית ב 14-19 במאי 2008 .
אנו מבקשים שכל קן ישלח לאורן את הפעילויות, סיכומי הדיונים ואת
עמדת הקן בהתייחס למסמך המשותף של מזכירות כנס הוועידה. כרגע
נראה שהכנס יתקיים בקבוץ חולית, אך עדין לא סגור.
נשלח בקרוב את תוכנית העבודה לקראת הכנס.
במקביל לכנס אנו רוצים לארגן מפגש של קהילות בוגרים אשר כבר
מתפקדות.

• שנת הכשרה
קיימנו השבוע סיכום של החודשים הראשונים לתוכנית. השתתפו כל המדריכים, רכזים ורכזי דסק. היה דיון פורה. כל מדריך סיכם את התקופה עפ"י נושאים שנקבעו מראש (אולפן עברית, מעורבות קהילתית, פעילות חברתית, תכני סמינרים ולוגיסטיקה). הייתה התייחסות עניינית לאופן בו ניתן לשפר נקודות חלשות בתוכניות. הוחלט בסיכום לקיים אחת לחודש סמינר לימודי לכל צוות שנת ההכשרה, המדריכים והרכזים. זאת בנוסף לסיכומי התקופה שנקיים פעם בחודשיים. הפגישה הלימודית הראשונה תתקיים ב-2 בדצמבר בנושא חברה אלטרנטיבית.
אביגיל רשמה את פרוטוקול הישיבה וניתן לקבל אותו ממנה.

• מלגות שנת הכשרה
אנו בשיא ההתארגנות לקבלת חניכי שנת מהחלק הדרומי. אנו נתקלים בקושי בגלל מלגות לא מספקות בעיקר לחניכים מארגנטינה וברזיל (משם רוב החניכים). דריו עושה מאמצים אדירים מול מסע, הקהילה וההורים בכדי למצוא פתרונות.השנה מסע שינתה מדיניות לטובת הפניית משאבים לקהילות ארצות הברית היות שמשם מגיע הכסף למלגות. דבר המקשה ביותר על הקהילות החלשות.

• סמינר סכום שנת דרום
בסוף החודש נקיים סמינר סיכום לקבוצות מאוסטרליה ודרום אמריקה המסיימים את התוכנית. בסמינר יינתן משוב על כל מרכיבי התוכנית והחניכים יציגו את הפרויקטים שמתכננים להפעיל בחזרתם. הסמינר יתקיים בת"א.

• מעורבות חברתית של שנת הכשרה
הקבוצה של גן שמואל, מצפון אמריקה ואירופה, מקיימת פעילות חברתית בברתה וכפר קרע ומשתתפים בפעילות חברתית בביה"ס יהודי-ערבי בכפר קרע.
הקבוצה בחולית, ממקסיקו וונצואלה, עובדים עם קשישים בבית אבות בחבל אשכול. בדצמבר יגורו במרכז קליטה בקרית גת יעבדו עם ילדים אתיופים.

• חדשות מקהילות בוגרים
תהליך הקמת פעילות בוגרים ממשיך להתקדם ומצטרפת לקהילות הקיימות בריו ובאורגוואי קבוצת נוספות.
בוגרי 'עורב' מצפון אמריקה נמצאים בתנופת הקמה של קהילה בניו-יורק. בנוסף לחיי הקומונה הם מנהלים את כל פעילות השוה"צ יחד עם פעילות חברתית בקהילה היהודית ומחוץ לה. הם הקימו קומונה חדשה בטורונטו המונה בינתיים 4 חברים ומדברים על הקמת קומונה נוספת במונטריאול, מתוך מטרה לפתוח מחדש את קן השוה"צ שנסגר שם לפני 20 שנה.
במינץ בבלורוסיה הוקמה קומנה חדשה. בגלל שפעילות השוה"צ נעשית רק בבניין הקהילה של הסוכנות, הופכת הקומונה להיות מרכז לישיבות, פגישות והרבה פעילויות.
בארגנטינה, קיימת במסגרת פעילות צוותא מזה שנים רבות. לאחרונה הוקם וועד מקומי עם תוכנית להפוך את פעילות צוותא למסגרת מותאמת לתפיסה של קהילת בוגרים.
• חולית מפגש עולים חדשים
בסוף דצמבר נקיים מפגש עם עולים חדשים של התנועה העולמית שעלו בחמש השנים האחרונות. מטרת המפגש לחבר את 14 העולים שעלו השנה עם הקבוצה ולפתוח תהליך חדש של אפשרות לקהילת בוגרים בחולית, בפלך או בקומונה בעיר.

• מדיניות מחלקת החינוך לגבי תקני שליחות תנועתית
בתחילת אוקטובר התקיימה פגישה של מחלקת החינוך עם מזכ"לי כל התנועות. התבשרנו על קיצוצים משמעותיים בתקציבי השליחות התנועתית ועל מדיניות חדשה לקביעת תקני השליחות של התנועות. הקריטריונים החדשים מבוססים על רלוונטיות התנועה, לא רק על-פי מספר חניכים, אלא בעיקר, על הרלוונטיות של התנועה לקהילה. במלים אחרות תנועה שמחוברת בפעילותה לקהילה ויכולה לגייס כספים ותמיכה מקהילה מקומית. כמו כן הייתה דרישה שחלוקת עלות השליחות תתחלק 50% בין הסוכנות לתנועות (במקום שני שליש הסוכנות, שליש התנועה, כפי שמקובל עד עכשיו). כמובן שלדבר זה יש השפעות מרחיקות לכת לגבי כל התנועות.
ביום א' הקרוב נפגש עם אגף השליחים בכדי להבין את משמעות ההחלטות לגבינו ולנסות לגבש אסטרטגיה להתמודד עם המציאות החדשה.

• שליחים חדשים
כרגע נמצאים בתהליכי מיון 3 מועמדים: לקנדה, אוסטרליה ובולגריה. בתקווה שמועמדים אילו יעברו את הבדיקות ואז נציג אותם בפניכם.
כוונתנו שהם יצאו לשטח כבר בינואר - פברואר 2008.

• מסע לפולין
המסע השנה יתחיל בגרמניה במפגש עם נוער גרמני. שינוי זה דורש חשיבה והתארגנות חדשה. דריו ייסע בשבוע הבא לגרמניה להיפגש עם עמיתנו הגרמנים ולהכין את התוכנית.

• סמינר זהות יהודית בבלורוסיה ופלורנופוליס
יתקיים בסוף דצמבר.


בברכה

ג'יימי פוקס-בר

No comments: