Search This Blog

Monday 7 March 2011

דו"ח שוה"צ עולמי - 12.4.07

דו"ח שוה"צ עולמי - 12.4.07

• דיונים על אסטרטגית פעילות התנועה
בתקופה האחרונה התחלנו בנוהג לקיים דיונים על אסטרטגיית פעילות התנועה ביבשות השונות. ראשונה הציגה לנה את הפעילות בבלורוסיה ובאוקראינה. קיימנו דיון מעמיק על מיפוי האוכלוסייה בשתי ארצות אילו, על הקהילות היהודיות שם, על מקום הארגונים היהודיים כגון ג'וינט והסוכנות ועל קהל היעד הפוטנציאלי לתנועה.
גיבשנו תוכנית לחמש שמטרתה להקים בערים מינץ הרקוב קהילת בוגרים עצמאית של התנועה.
בישיבה נוספת הכין הרמן את הדיון בנושא צפון אמריקה. בדיון התייחסנו לאופי התנועה הצפון אמריקאית. עלה חזק נושא הפער בין גודל הקהילות היהודיות שם למספר הקטן של החניכים בתנועה. יחד עם זאת קיימת התקדמות בהשתתפות חניכים מקהילות אילו בשנת הכשרה וציינו את גרעין עורב שבא לחוות את אפשרות ההגשמה בקהילת בוגרים בארץ. בדיון התייחסנו לתוכנית העבודה אותה שלח גיא, שליח צפון אמריקה. לא הצלחנו לסכם את הדיונים בגלל חוסר נתוני מיפוי האוכלוסיה בערים בהם אנו פועלים בקנדה ובארה"ב ובקשנו את הרמן להעביר שוב לשליחים למלא את טופס המיפוי שהכנו לכל הקהילות. בכוונתנו להמשיך את הדיון בשבועות הקרובים.
מתוכנים דיונים על התנועה באירופה, בדרום אמריקה, ואוסטרליה. מתוכנן דיון על מפת השליחויות, על השליחים הצעירים ופעילים מקומיים.

• מסע לפולין
בחול המועד פסח קיימנו את מסע פולין. יצאו כ-45 חניכים. לפי הסיכום שקבלנו מדריו המסע היה מוצלח מכל ההיבטים והחניכים עברו חוויה משמעותית. תודה לכל המעורבים בהפקת המפעל המורכב הזה, לדריו, לאורן, לפרד ולמוי. בקרוב יועלו תמונות מהמסע באתר התנועה.

• סמינר טרום-שנת
בסוף השבוע נוכחי, אורן מעביר סמינר באיטליה למועמדים לשנת הכשרה מאירופה. יש 22 חניכים המתעניינים בתוכנית שנת בארץ. 16 מתוכם מאיטליה.
לנה משתתפת בסמינר באוקראינה ובבלורוסיה ומציגה את תוכנית שנת הכשרה למשתתפי הסמינר.

• תוכניות חדשות למסע ל"לא תנועתיים".
הצגנו את שלושת התוכניות החדשות שלנו בפני מנהל מסע בכדי לקבל אישור. התוכנית הראשונה, שותפות לדו-קיום, מבוססת על לימודי עברית ותרבות ערבית. יושם דגש על הסכסוך היהודי –ערבי על היבטיו התרבותיים, דתיים, פוליטיים וכלכליים ונקיים סדנאות ומפגשים עם אוכלוסייה של ערבי ישראל.
תוכנית השנייה, שותפות לחזון, תתקיים במכללת ספיר. הדגש בתוכנית יהיה על נושאים חברתיים בתחום מדעי הרוח שיאפשרו למסיימי התוכנית לקבל 28 נקודות קרדיט אקדמי.
התוכנית שלשית, שלום חבר. בתוכנית זו יושם דגש על התנדבות במוסדות חינוכיים בארץ כגון מרכזי קליטה, עבודה בשכונות מצוקה, התנדבות במרווה (חודשיים במסגרת הצבא) ולימודי יהדות וציונות.
אנו מחכים לאישור הוועדה המחליטה בכדי שנוכל להתחיל בהפצת התוכנית.

• שיתוף פעולה עם גבעת חביבה
דב פודר ואני קיימנו פגישה עם הנהלת גבעת חביבה בכדי לבדוק אפשרות לשיתוף פעולה. ברננו קודם את הקשיים שהיו לנו בעבר לקיים פעילויות תנועה, הצגנו את תפיסת קהילת הבוגרים חיובית ובדקנו אפשרות לקיים בגבעת חביבה מסגרת לאחת מקהילות אילו. הפגישה הייתה חיובית ונמשיך בדיאלוג בנושא.

• כנס בצפון אמריקה
מה-13 עד ה-17 באפריל יתקיים כנס שליחי צפון אמריקה . זהו כנס מאד חשוב שיעזור לבניית התוכנית האסטרטגית שלנו בצפון אמריקה. נושאים לדיון:
חידוד נוהלי הפעולה בשנת הכשרה והתוכניות הקצרות, השתלבות קבוצת עורב בהפעלת התנועה שם, שיתוף פעולה עם הקהילה הישראלית בטורונטו.

• קבוצת עורב
עם סיום המסע לפולין סיימו רב חניכי הקבוצה את התוכנית בארץ וחזרו לצפון אמריקה. מהמשוב של משתתפי התוכנית וכל המעורבים בתוכנית בארץ , התוכנית הייתה הצלחה אדירה. מרשים היה לראות את החברה לקראת סוף השנה על היכולת שלהם לפעול כקבוצה, על הבגרות שלהם ועל המחויבות לתפיסה ברעיונית של התנועה. אין לי ספק שקבוצה זאת תהווה עזרה משמעותית לפעילות התנועה בצפון אמריקה ומקווים יבאו בעקבותיהם קבוצות נוספות.

• מפגש בחולית לפרויקט קהילת בוגרים.
לאחר ההצלחה הגדולה למפגש בפלך, נקיים ב27-28 לאפריל מפגש בחולית. יש התעניינות רבה מצד עולים שלא הגיעו לפלך ואנו מצפים לבין 40 ל-50 משתתפים. חברי חולית משקיעים מאמצים רבים לעזור בארגון המפגש מתוך רצון לקלוט אליהם מאקסימום אנשים לקהילת בוגרים בקבוץ.

• שיתוף פעולה עם השוה"צ בארץ
בכדי לעזור בתהליך איחוד התנועה בחו"ל והתנועה בארץ החלטנו לקיים שני ימי עיון בהם כל תנועה תציג את עבודתה, תהליכים ודילמות. המפגשים יתקיימו ב-26 וב-29 לאפריל.

• שנת הכשרה
חניכי שנת הכשרה חזרו ממסע לפולין וישתתפו ביחד עם תנועת השוה"צ בארץ, ב-16 באפריל, ביום השואה בטקס משותף ביד מורדכי. בראשון במאי ישתתפו בבוקר, ביחד עם התנועה הישראלית, בדיונים על צדק חברתי ואחה"צ ישתתפו בעצרת לציון יום הפועלים.

• הכשרה לצוות ההנהגה העולמית
לאור הנושאים הרבים והמורכבים איתם אנו מתמודדים בפעילות התנועה, החלטתי להכניס נוהג של קיום שני ימי לימוד מרכזים בשנה. בראשון במאי נקיים מפגש בנושא קהילות אלטרנטיביות. הזמנתי את דוד וינסהולץ להעביר את יום העיון.


בברכה
ג'יימי פוקס-בר

No comments: