רשימת כושיות מפרק הפדגוגיה בתפיסת החינוך של התנועה
מי מגדיר את התהליך החינוכי בתנועת נוער כתנועתנו? אם זה הנוער בשטח כיצד מסנכרנים ומתאמים את המציאות כדי שתישאר תנועה אחת ולא מקבצי קינים שחולקים את שמם בלבד?
מה המשמעות של תנועה בינ"ל לעומת תנועה מקומית בהנחה שהחברים יוצקים משמעות לחיים התנועתיים על פי הסובב אותם ולאו דווקא על סמך איזה שהיא אמת אוניברסאלית?
האם העיקרון של נוער מחנך נוער שעליו מבוססת התנועה רלוונטי במציאות של נוער שלא מחפש את ההובלה ומצפה שיפעילו אותו? אם כן מה משמעות ההנהגות והשליחים?
האם לעובדה כי התנועה הינה תנועה עולמית יש משמעות חינוכית או אדמיניסטרטיבית בלבד?
איך משלבים חיים בעולם קפיטליסטי בהווייתו עם חינוך סוציאליסטי? מה אמור לעשות נער שחוזר מהפעולה לחיקה האוהב של עוזרת הבית?
התנועה כדרך חיים? מהי המשמעות מעבר לסיסמאות? כיצד ניתן לטעון לתנועה מסוג זה ולהימנע מעשייה חברתית אמיתית (נסיעה לדארפור או כל מקום אחר בו נדרשת עבודת מתנדבים)?
דמות המדריך/מנהיג שומרי, מהי ולאיזה היקף מדובר? האם האתיקה השומרית היא לזמן הפעולות בלבד? אם לא מהן ההשלכות לבוגר שסרח? כיצד ניתן לפתח מוסר כאשר אין משמעות ממשית לסטייה מהנורמה?
התנועה כתודעה?! כיצד ניתן לפתח את התנועה כנקודת ייחוס לכל דבר שמתרחש ביום-יום? האם התנועה יכולה להיות משמעותית אם הביטוי היחידי שלה הוא פעולה פעם בשבוע?
מי מגדיר את התהליך החינוכי בתנועת נוער כתנועתנו? אם זה הנוער בשטח כיצד מסנכרנים ומתאמים את המציאות כדי שתישאר תנועה אחת ולא מקבצי קינים שחולקים את שמם בלבד?
מה המשמעות של תנועה בינ"ל לעומת תנועה מקומית בהנחה שהחברים יוצקים משמעות לחיים התנועתיים על פי הסובב אותם ולאו דווקא על סמך איזה שהיא אמת אוניברסאלית?
האם העיקרון של נוער מחנך נוער שעליו מבוססת התנועה רלוונטי במציאות של נוער שלא מחפש את ההובלה ומצפה שיפעילו אותו? אם כן מה משמעות ההנהגות והשליחים?
האם לעובדה כי התנועה הינה תנועה עולמית יש משמעות חינוכית או אדמיניסטרטיבית בלבד?
איך משלבים חיים בעולם קפיטליסטי בהווייתו עם חינוך סוציאליסטי? מה אמור לעשות נער שחוזר מהפעולה לחיקה האוהב של עוזרת הבית?
התנועה כדרך חיים? מהי המשמעות מעבר לסיסמאות? כיצד ניתן לטעון לתנועה מסוג זה ולהימנע מעשייה חברתית אמיתית (נסיעה לדארפור או כל מקום אחר בו נדרשת עבודת מתנדבים)?
דמות המדריך/מנהיג שומרי, מהי ולאיזה היקף מדובר? האם האתיקה השומרית היא לזמן הפעולות בלבד? אם לא מהן ההשלכות לבוגר שסרח? כיצד ניתן לפתח מוסר כאשר אין משמעות ממשית לסטייה מהנורמה?
התנועה כתודעה?! כיצד ניתן לפתח את התנועה כנקודת ייחוס לכל דבר שמתרחש ביום-יום? האם התנועה יכולה להיות משמעותית אם הביטוי היחידי שלה הוא פעולה פעם בשבוע?
No comments:
Post a Comment